lördag 16 mars 2013

walking a mile in my shoes

Sa jag att jag älskar träd?
Mina nya kängor är helt underbara. När jag lagt någon timme på inomhusstädning drog jag på dem i tanke att jag kanske skulle kunna brejka in dem medan jag bar in pelletspallen... och de lurade sedan ut mig på drygt två kilometers promenad, dessutom! Och fötterna är glada! Inget skav eller kläm nånstans! I morgon tar jag dem på en längre runda.

Jag passade på att gå in på blomsteraffären och muntra upp mig ytterligare, med en dubbelbukett tulpaner i härliga färger. Sedan gick jag hem, satte en bulldeg, hängde en tvätt och bakade ut bullarna. Så nu är det sol ute, stora gröna fläckar på gräsmattan, välhängd tvätt, renbäddat i sängen, nystädat, nybakad-bull-doft i huset och i vardagsrummet väntar Looking For Sugar Man och en gosig filt...

... och tulpaner.

Inga kommentarer: