söndag 24 mars 2013

to dream or not to...

Strax läggdags i Casa Ronnby. Jag hoppas på en drömlös natt. Jag brukar ju aldrig lyckas komma ihåg mina drömmar, men den jag hade i natt skojar en inte bort. Jag minns den inte helt i detalj men jag hade, i drömmen, svårt att andas och svälja och det visade sig bero på att det i min gom satt en gigantisk, blå kackerlacka fastkletad. En levande alltså. Till slut fick jag ut den men då visade det sig att de där stora, bruna tussarna som satt på väggarna i den långa korridoren var attacklämlar. Jag lyckades fånga en med händerna men den försökte hela tiden sätta sina långa gula gaddar i mina fingrar - och helst genom dem. Och de blev bara fler och fler och min pappa tyckte att kackerlackan ändå var ganska fin och skulle jag verkligen spotta ut den?

Ja, ni fattar. Det är nog lika bra att jag även fortsättningsvis minns så lite som möjligt av mina drömmar.

Ungefär så här såg den ut, kackerlackan:

Den här underbara skapelsen finns i webshopen hos Karins Konstgrepp!
(Och ja... jag vet att skalbaggen på bilden inte är en kackerlacka men i min dröm var den det...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en trevlig dröm! Jag minns 10-12 cm långa kackerlackor (inte skabaggar då) i Amazonas, de var lite läbbiga även för ett insektsfreak.

ming wan lee sa...

shit! attacklämmlar

magda sa...

Cuby> Jomenvisst... :/ Jag tycker att även små kackerlackor är äckliga.

ming> Exakt... ;)