onsdag 27 mars 2013

ungjävlar

Saker som inte är okej: att kasta stora, stenhårda iskokor på mina - och grannarnas? - fönster. Ändå är det vad två räklar roat sig med vid några tillfällen ikväll. Den ene är lite kort och mörkklädd, den andre gängligare och iförd en knallröd jacka.

Sådant trams (gärna sagt med samma uttal som Carl Bildt som jag just nu ser ett program om, på teve) gör mig faktiskt väldigt förbannad.

Och det är ju synd nu när jag för övrigt är så alldeles väldigt nöjd med både arbetsdagen och mina insatser därefter. Huset är städat och kylen och skafferiet innehåller det som behövs. Pelletsbehållaren är full. Jag jobbar visserligen hela dagen imorgon, men för övrigt är det liksom helg och morgondagen blir en slags fredag. Det firar jag ikväll med ett stilla glas rött och en bit ost.


Inga kommentarer: