fredag 17 augusti 2012

fredag... fint...

Så gick den här arbetsveckan också. Idag jobbar jag bara halvdag och sedan kör jag raka spåret till Emmajävlaboda. Älsklingen kör till Göteborg och hälsar på sin dotter och hennes kille.

Mulet ute. Inget regn. Det våta på tak och bilar kommer från riklig dagg. Men här inne är det nybryggt Zoegas, morronnyheter på SVT1 och lite soft soffhäng.

Fredagar brukar vara Fina, men den här fredagen är än så länge bara måttligt Fin. Orka, liksom, när det gäller jobbet. Jag har tappat lusten för att hålla Fin Fredag, på det här jobbet utan har nöjt mig med det efter arbetstid. Men redan nästa fredag blir det nya tag!


Jag kollar twitterflödet och finner mig sakna Brian Kotts. På nyheterna ser jag att Julian Assange fått asyl, och diplomatisk status, i Ecuador. Jag tyckte - och tycker - att Wikileaks var, och är, en himla bra grej. Men Assange själv har sjunkit rejält och jag tycker han beter sig som en liten skit.

Och så ska domen mot Pussy Riot komma idag. Allt annat än ett totalt friande är för jävligt. Putin är en stor skit.



Inga kommentarer: