torsdag 9 augusti 2012

wejkipejki

Jag vaknar före fem. Sover inte så bra som jag brukar. Men jag vaknar till sol och det stora blå däruppe. Så småningom kliver jag upp, tar en dusch och tömmer Zoegapaketet för morronfixen. Sätter på teven. Nyhetsmorgon i P1. Mjuk, gräddvit kofta över det svarta. Pay It Forward bredvid mig, om läslusten skulle falla på. Många tankar.

Jag tar en bloggpromenad och blir glad när jag ser att Skolsverige vaknar nu. Några eldsjälar har varit vakna hela tiden, men nu börjar det lossna ordentligt och både min bloggroll och twitterflödet känns fräscht och spännande på det där omistliga skolstartsviset! Snart är det vår! "Den vår di svage kalla höst", som Karlfeldt sa. Min vår. Varje år.

Papegojan må vara död - men skolan har bara vilat sig lite. Nu är den på gång igen!

Inga kommentarer: