torsdag 2 augusti 2012

*snivel*

Efter lunch idag: inga elever. De har andra aktiviteter inplanerade. Eller prioriterar OS? Jag har alltid brukat säga om mitt älskade yrke att hur det än är så är det i alla fall aldrig tråkigt. Men nu har jag det. Tråkigt, alltså. Jag har använt en massa kreativitet till olika lektionsuppslag. Gått igenom vad som finns på hyllor och i skåp. Sorterat. Kopierat. Grejat. Snyggat i de små undervisningsrummen. Läst i pärmar och samtalat med arbetskamrater på andra avdelningar. Läst, läst och... läst.

Men jag har fanimej tråkigt. Så ska det inte vara. Men jag håller ut. En dag kvar den här arbetsveckan och på måndag kommer en av mina lärarkollegor tillbaka efter sin semester och jag tänker att det blir roligare igen. Vi kommer att kunna samtala och samarbeta kring saker att uträtta under hösten. Nya elever på ingående till skolan kommer också att sysselsätta oss.


Men som det är nu... Det värsta är att jag blir så himla trött. När jag kommer hem orkar jag ingenting. Märkligt... men ju mer jag har att göra ju mer hinner jag och ju mer orkar jag.


Ikväll måste jag dock samla ihop mig, uppbjuda mina krafter och förbereda helgens tripp till Stockholm. Tänka igenom vad jag ska ha med mig och lägga fram allt så det bara är att snabbt packa ihop det efter jobbet i morgon. 

Tror det får bli en promenad också.

Inga kommentarer: