tisdag 21 augusti 2012

idag: skolstart

Idag börjar det på riktigt riktigt! Skolan fylls av elever och alla dessa känslor av förväntan, osäkerhet, nervositet, glädje över att träffa kompisar, olust, föresatser och anspänning. Mitt arbete är att möta dem. Se dem. Tillsammans skapa ett innehåll i undervisning och lärande. Vilken resa vi ska göra tillsammans!

Oavsett vilka känslor en bär med sig och oavsett hur en har det utanför skolan så har eleven hos oss rätten att få mötas med respekt, få de bästa möjligheter att utveckla sin fulla potential. Få optimala möjligheter att lära och växa. Det är skolans uppdrag. Det är mitt uppdrag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du är den bästa läraren. Jag är bara trött...

magda sa...

Vi tävlar inte. ;)
Och jag är dödsens trött, jag också. Men av jobbet, inte det...

Anonym sa...

Jag menade inte av oss utan av alla.