torsdag 23 augusti 2012

öronsparare

När jag började ettan hade jag en ljusblå läsebok. I den figurerade bland annat två spinkiga, muminliknande filurer som hette Li och Lo. Trots att jag kunde läsa många år innan jag började skolan så gjorde läseboken antagligen ett stort intryck på mig. Jag minns bland annat den här versen:

Ditt och Datt
På månen satt
Ut på vägen går en katt
Bubbel, babbel får han höra
Så det värker i hans öra

Jag är så himla trött på att hålla telefonluren till örat hela tiden. I bilen använder jag alltid headset och hemma har jag mer och mer gått över till att använda högtalarfunktionen. Dels sitter jag inte och kokar ett öra och dels har jag händerna fria till stickning, skrivande och annat under tiden. Hur soft som helst!

Eller så är jag så skönt slut efter arbetsdagarna att jag inte orkar hålla i telefonen, bara..?



Inga kommentarer: