söndag 26 augusti 2012

genom smålands djupa skogar

Jag är hemma nu. Och borta. Som det kan bli, alltså.

Jag valde en annan väg hem, efter att ha kramat hejdå till Jenny på Karlstads C. Inte längre än den jag brukar köra, men den tar längre tid. Fast bara när jag kör norrut. Så fortsättningsvis kör jag via Växjö-Lammhult till Jönköping (and beyond) och via Nässjö-Vetlanda från. Jag körde i ömsom sol och ömsom hällregn, mumsandes på söt, kärnfri vattenmelon - och Ahlgrens bilar... Jag lyssnade klart på Havsmannen (rekommenderas!) och lyssnar nu på The Accident av Linwood Barclay.
Regnbåge över väg 31...

Nu är jag mer än en smula seg och tror att jag strax ska krypa i säng med en bok. Tuff vecka framför mig! Men också glädje. Glädje i arbetet. Ett arbete jag blir glad av. Arbetsglädje.

Inga kommentarer: