torsdag 16 augusti 2012

tänker

Jag tillbringar förmiddagen mestadels med att tänka. Jag tänker framåt. På läsåret och terminen som kommer och på saker jag vill arbeta med, tillsammans med mina elever. Jag ska arbeta med alla årskurser, i olika ämnen, och har huvudet fullt av idéer. Men de kan bara få förbli skisser tills jag ser vilka elever jag får och hur de fungerar som grupp och individer. En grupp vet jag redan är klar och dem har jag arbetat med tidigare, så jag har en plan klar. Vi ska starta upp ett gemensamt projekt som, förutom att ge förutsättningar för språklig utveckling, också förhoppningsvis blir roligt och spännande! Ett projekt som kan skapa ringar på vattnet...

Jag läser också. Uppdaterar mig hos skolverket.se på ämnesplaner, centrala innehåll och kopplar detta till möjliga undervisningsvägar. Dessutom sticker mina funderingar iväg till litteratur jag läst i sommar och hur jag kan tillämpa en del som gjort intryck på mig, i min undervisning.

Så får jag min dag att gå, trots att inga elever dykt upp än. Och troligen inte lär dyka upp.

Ajusteja... Lite retronaut också...

The Beatles waiting to cross Abbey Road... (länk)

Inga kommentarer: