tisdag 21 augusti 2012

rtyuhjnmklögfd

Ja. Ungefär så. En dag i full paritet med gårdagen vad gäller intensiteten. Dock har allt naturligtvis ordnat sig med scheman och salar och lektioner och whatnot. The same procedure as every year, helt enkelt.

Förmiddagen ägnades åt lite speedplanering och sedan helt och hållet åt nya mentorsklassen. Under de tre kommande åren kommer de att vara Världens Bästa EKSA1/2/3. Så ere ba'. Vi presenterade oss för varandra och informerade och delade ut och pratade och skrattade lite och så gick vi helt enkelt hem och fikade på min altan och intervjuade varandra. Sedan gick vi tillbaka till skolan för utdelning av laptops och lunch och eftermiddagen var lektioner. Det rullar på. Jag känner fortfarande en viss stress men vet att när jag sätter mig i bilen på fredag, för att köra upp till Karlstad, så har jag järnkoll. Eller... åtminstone koll. Hyfsad.

När jag kom hemstapplande kunde jag glädja mig åt att den solitära solrosen slagit ut.


Resten av kvällen ska jag ägna åt Tomas Tranströmer och Caitlin Moran - fast inte samtidigt.

Och nej... jag såg inte Dallas igår. Har inte tänkt se det överhuvudtaget. Jag hoppas intresseklubben noterar detta. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

33 medsols- och 21 motsolsspiraler. Du vet att det är Fibonacci-tal va? Allt är tal!

magda sa...

Jo, det visste till och med jag även om jag inte alls tänkte på det, men däremot såg en enorm skönhet i mönstret!