måndag 13 augusti 2012

jobba... pausa

Fast tvärtom. Mycket pausa. Lite jobba. Jag och arbetskamraten försöker använda vår tid så klokt som möjligt. Vi läser och kollar i läroböcker, utbyter lite idéer. Men mest av allt kollar vi på klockan. Tiden går inte fort.

Jag kollar twitter i mobilen, men det utvidgade kollegiet i den stora världen därutanför har antagligen fullt upp med möten, förberedelser, kompetensutveckling, uppsamling och planering så där händer inget heller. Jag läser lärar- och skolrelaterade bloggar men det är ungefär samma sak där. Enstaka inlägg lusläses.

Och gamla tant Agnes sover vidare. Drar lååånga timmerstockar.


*suck*

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Massor med tid för att förkovra sig då, å andra sidan! Hur går det med Hejlskov och kompani? :)

magda sa...

Jag har läst boken. Funderar. Vill läsa lite till. Men jag tycker han är bra eftersom han är rak, tydlig och hands-on.