fredag 30 augusti 2013

antikrundan

Det rör på sig i Byn. I morgon är det Power End of Summer Meet och Byn är redan full av de mest fantastiska fordon. En behöver ju inte gilla varken brylkräm eller verktygslådor för att falla i trans över de fantastiska ekipage som värdigt defilerar längs huvudgatan och köar utanför Konditori Fenix. Jag passar på att njuta nu eftersom jag inte tror att jag orkar ge mig ut och trängas på Skutaryd i morgon. Möjligen, möjligen tar jag en sväng på veteranmarknaden.


Nu är arbetsveckan över och den slutade i ett enda underbart, monumentalt durackord. Roliga, meningsfulla lektioner, trivsam fika, lite goda samtal och så låna ett par filmer på bibblan (Django Unchained och Små citroner gula), gå via affären och köpa hem ingredienser till en god middag och så ögonfröjdas en stund, då.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Denna helgen ska du vila, för nästa ska vi åka båt och partaja och se en massa band!

magda sa...

Jaaaa!