onsdag 7 augusti 2013

dropp, dropp...

Vid sjutiden vaknar jag av ett efterlängtat ljud. Regn. Det behövdes! Och morronkaffet på altanen smakar minst lika bra med regnsmatter mot taket, som tyst sol. Det låter som om fåglarna i kvarteret är lite piggare också. Idag får bli en innedag. Jag har massor av saker jag vill göra. Sticka klart ett par sockar, kanske? Göra en laddning äppelsaft till? Sy något? När jag druckit upp kaffet ska jag klä mig och sedan gå upp till mitt arbetsrum och liksom bara se vad som händer. Ett par shoppingkassar? En väska? Ett telefonfodral? Vi får väl se!

Ska bara... kolla lite på Etsy, först. Där finns så galet mycket fina vill-ha-saker men jag köper så sällan något. Låter mig hellre inspireras till egna grejer. Men en sak som jag aldrig lyckats få till är smycken. Det jag åstadkommit i den vägen ser ut som ett barn gjort det - och då in the bad way... Så häromveckan föll jag till föga och köpte mig ett halsband och ett armband i sötvattenspärlor. De matchar varandra men jag tänker bära dem separat eftersom de nog blir lite väl mycket tillsammans. Igår kom paketet. Lite schysst vardagsflärd, liksom.



Givetvis ska det bli en promenad också, men det får bli en senare fråga.


Inga kommentarer: