söndag 18 augusti 2013

this emmaboda life



Jag sover gott men drömmer oroligt om nätterna. Är det inte [mina] barn som försvinner eller råkar ut för hemskheter så är det som i natt; polisbrutalitet - antagligen påverkat av nyhetsflödet från Kairo och andra platser? Jag vaknar till i nattmörkret och tänker att det kanske är någon form av spänning... nervositet... inför läsårsuppstarten? Så mycket som ska sitta på plats när allt drar igång. Och sedan, när det har börjat, så kommer det att flyta på och drömmarna blir andra igen? Det är den tolkning jag väljer.

Gårkvällen var en småputtrigt trivsam musikkväll i en park som utnyttjas alldeles för sällan. Det ska få bli mer av  sådant framöver. Livet känns som att det är i en bra fas, nu... familj, vänner, lagom aktiviteter på den tid som är min egen, regelbunden träning och en god balans på arbetstiden. Jag tänker det ska få bli så den här hösten. En lagom arbetsbörda ska det få bli. Som vanligt... inget hemarbete. En och annan lång dag men... BALANS.

Balans är också temat för ett litet projekt jag ska ta itu med idag.


Inga kommentarer: