tisdag 20 augusti 2013

living the dream

I natt drömde jag att jag sprang. Nyss gjorde jag det. Eller... jag varvade i alla fall mitt powerwalkande med en del joggning. Det låter kanske fjuttigt, men sedan jag var i toppform och lätt (och ganska snabbt - brukade göra det på max 60 minuter) kunde springa en mil, för fyra år sedan, och sedan skadade min piriformismuskel har jag inte vågat springa ett enda steg. Jag har varit skiträdd att få så ont igen. Och dessutom har jag ju ett knä som bråkar med mig. Men idag... det kändes liksom bara rätt. Bara för att inte riskera något alls ska jag i morgon enbart gå. Kanske prova på att jogga på torsdag igen. Men de där springskorna jag önskar mig... jag behöver dem verkligen. Lön nästa vecka...

Som om inte denna framgång vore nog så har det varit en verkligt rolig dag på jobbet. Jag säger det ju varje år: de nya ettorna är så underbara. Så även i år. Fulla av positiv energi, många glada ögon. Måtte vara något i vattnet här i Byn, med omnejd? Medan jag mumsar på min första tomat, som eftermiddagssolen värmt och som smakar lite sött och helt ljuvligt, ser jag fram emot morgondagen!

Nu blir det en stunds bibelstudier:



Inga kommentarer: