fredag 23 augusti 2013

park lane, friday night


Det finns dagar då jag lämnar skogsbyn och går på stadens gator som en vanlig kvinna. Idag var en sådan dag. Mina glasögon var klara för avhämtning och då passade jag på att göra ett par andra ärenden, också. Ett av de ärendena var att hitta, och köpa, ett par nya springskor. Jag behövde verkligen ett par eftersom de gamla var matta, trötta och det började gå hål på dem. Jag var också matt och trött. Slumrade till på tåget in till stan...



Och när jag hittade ett par som är utformade så att de passar för mig och som dessutom har en färg som gör mig glad så köpte jag dem - trots att det fanns dyrare.



Jag köpte ännu ett par ballerinaskor, också. Silvriga. Som jag betalade för. Ni slipper se bild på dem. De är snygga och dessutom sköna.

Hemma i Byn igen hämtade jag upp en försändelse på "posten" och sedan knöt jag på mig nya skorna och gick ut en timme. Egentligen orkade jag inte, men jag liksom gjorde det ändå. Lite som det jag skrev om i morse, och som jag sett i kommentarsfältet att några svarat kring... att det ger vila och lugn... återhämtning... att vistas ute i naturen. Så det gjorde jag. Nu knatar ju inte jag i en "riktig" skog. Därtill är skogarna häromkring alltför djupa och okända för mig. Dessutom vill jag inte träffa på vildsvin. Det räcker att jag ser spår av dem precis överallt... men att promenera den lilla byvägen uppåt Krysseboda i kvällssolen, lyssna på tystnaden och prasslet av fåglar och smågnagare i undervegetationen och känna dofterna från allt som växer - det är balsam för själen och ger mig en schysst energikick. Idag tog jag en ordentlig omväg hem.

Efter lite altanhäng och middag på fisk och grönsaker tänkte jag nu lägga mig i soffan och kolla första delen av Top of the Lake, på SVT Play. Jag har hört så mycket positivt om serien att jag vill kolla in den. Sedan tänkte jag se en western, men antagligen hinner jag somna långt innan den börjar...

Inga kommentarer: