torsdag 3 januari 2013

jag läser mig själv

At the Bibbla. M. Ronnby (by)

Det blir inget skrivet på "boken" idag. Det är ju inte bara att koppla på där jag sist befann mig, upptäcker jag. Jag minns ju inte ens var jag var. Så istället läser jag igenom texten. Rättar slarviga skrivfel, gör något tillägg och korrigerar en och annan tankevurpa. Det är spännande läsning. I en månads tid var jag så inne i skrivandet att jag till och med drömde om det.

Idag, när jag öppnar dokumentet, minns jag inget av sista kapitlen. En hund att ta hand om, alltså... hur går jag vidare med den? Och hur blir det med Lovisa?

Jag får fundera på det. Börjar känna det härliga kliandet i fingrarna och hur hjärnan börjar spinna...

Nu pausar jag för idag. Jag är kall om knäna, här på stadsbiblioteket. Åker och plockar upp Ulla för ett loppisbesök och sedan fika ute på Hammarö. Mats har fixat med hennes bil och nu kan hon köra den hem och vidare ut i världen.

Inga kommentarer: