torsdag 10 januari 2013

ljudet av snö

Jag vaknar i vargtimmen. Kvällens regnsmatter mot fönstren har tystnat. Jag ligger kvar i sängen en stund och lyssnar på tystnaden. Den låter som... snö. När jag vaknar nästa gång är det dags att stiga upp. Jag drar från gardinerna och tittar ut över kvarteret. Ett fint, tunt lager av snöpuder täcker hustak, gatan och gräsmattor...

Igår på lunchrasten pratade vi om teveapparater. Tjockteve kontra platt. Jo, det finns fortfarande de som har tjockteve. Det är ju vettigt; om ens teve är fullt funktionsduglig - varför ska en då byta ut den? Jag köpte min platta för snart fem år sedan eftersom min tjockteve var så gigantiskt stor att jag inte hade plats för den, när jag behövde köpa ny bokhylla. Nu ser jag på morgonteve. Rapport från en mässa i USA. Reportern berättar om teveapparater som är 4-8 mm tunna. OLED-skärmar är det nya - och än så länge ruggigt dyra. Är du nyfiken på OLED kan du till exempel läsa om det här.

Frukostteve. M. Ronnby CC

Här i Huset fyller jag på min mugg med Byns bästa och ser vidare en liten stund på min [relativt] tjocka, platta teve... tänker på vart och ett av barnen en liten stund, där de kan tänkas befinna sig. Sovandes, på jobbet eller, som Matilda, förberedande sig för slutmomentet på tre års universitetsstudier - opponeringen. Lycka till, mitt Hjärta! Du kommer att sparka stjärt!

Inga kommentarer: