måndag 14 januari 2013

sleepless in emmaboda

Jag somnade ovaggad igår. Gled fint in i drömmarnas rike. Men vaknade någonstans runt fyra och det blev svårt att somna om. Kände att hjärnan började gå igång, trots att jag spjärnade emot och försökte tänka på i princip ingenting. Slumrade. Klev upp vid halvsex eftersom jag bara blir stressad av att ligga och tvinna mig och hålla koll på tiden.

Så jag har duschat och frukosterat och putsat mina stövlar efter att ta nött saltiga, smutsiga storstadsgator ett par dagar. Kolmörkt ute. Pannan mullrar i källaren. Tända ljus och hett, svart kaffe.

Dagen är ovanligt fullpetad och tider och stunder måste klaffa för att inte kaos ska bryta ut. Jag har en tenta i filosofi och är väl förberedd men salen måste ställas i ordning och material plockas fram. Och så får min klass i engelska starta upp sig själva med lite samtal kring ämnen de själva fått komma upp med på vår CorkBoard medan jag sätter igång tentan. Och så är det extra stödtid för någon som behöver det och så andra lektioner.

CorkBoard.Me. Användbart! CC

Men än en stund får jag sitta här under min korkek och lukta på blommorna...

Inga kommentarer: