lördag 12 januari 2013

tankar för dagen

Varje gång jag passerar den här parken tänker jag på Bo Vilhelm Olsson fast jag vet att det var i Tegnérlunden han satt, den där kvällen den femtonde oktober förra året, då han försvann. Det är en fin liten pärla till park.

Ni fattar, eller hur? M. Ronnby CC

Stockholm är grått och kallt idag. Men jag har lovikkavantar, så jag reder mig. Om en stund ska jag göra mig i ordning och åka in till stan för att träffa Ingalill. Fika, prat och liten promenad. Senare ska jag ner till Söder och hälsa på min gamla (å, ja... hon är inte alls särskilt gammal) arbetskamrat och vän Solbritt. En fin dag ligger framför mig, alltså.

Jag kan också meddela att om en inte har kaffebryggare (Matilda har avyttrat sin eftersom hon håller på att avveckla sig Big Time, här i Sth) går det utmärkt att brygga i en vanlig tratt som en satt i en väl ursköljd vinflaska. Bara en har filter och kaffe, dårå. Och det har en!

Inga kommentarer: