fredag 11 januari 2013

ost & vin

Resan gick som på räls. Nej... dum liknelse. Jag tar tillbaka. Det var halt och snöigt men jag fick inga signalfel, ingen nedisning och inte några igensmäckade räls heller. Jag ställde inte heller in, utan resan tog just de fem timmar den var avsedd att ta. Jag avreste när jag tänkt och kom fram vid den tid jag avsett. Och då använde jag ändå mitt goda omdöme precis hela tiden.

Som belöning för detta är jag inte bara hel och i ett stycke (liksom bilen) utan fick dessutom en gratis parkering precis utanför Matildas port. Gissa om jag inte tänker flytta bilen förrän jag kör hem.

Nu har jag dels bryggt mig en mugg kaffe och tinat två bullar jag hittade i Matildas frys och dels hittat en vinslatt och en bit ost, varav jag karvade ett litet stycke, och sitter nu och inmundigar detta och ser ut över storstadens ljus och lyssnar på Studio Ett i P1.

Kom sedan inte och säg att jag inte vet hur man förfestar!

It's The Friday Mys. M. Ronnby CC

Nu ska jag softa en stund och sedan sammanstråla med fina Malin på Akkurat. Vi ska äta musslor, dricka vin och prata. Massor!