söndag 27 januari 2013

små steg

Idag har jag sett två filmer. Jag har så sällan liksom ro att ens få in filmen i DVD-spelaren. Än mindre att se den. Jag vet inte varför det är så eftersom jag ofta fastnar i en bra film... och tid har jag ju, om helgerna. Men jag lär mig. Sakta men säkert. Jag har sett Medan åren går. Men också Igelkotten, baserad på Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Jag tyckte så mycket om boken när jag läste den och faktum är att jag tycker om filmen också. Väldigt mycket. Att se den filmen och sticka fungerar dock inte eftersom min franska inte på långa vägar räcker till för att förstå. Så jag måste helt enkelt läsa undertitlarna.

Men jag har gjort annat idag också. Bland annat diskat och plockat och lagat en god middag på quinoa, rödlök, vitlök, champinjoner, broccoli och morötter. Och druckit te.

En lagom aktiv söndag...

The beauty of decay... M. Ronnby CC

Inga kommentarer: