lördag 19 januari 2013

mjo...

Vad jag gör? Ptja. Inte mycket. Jag har hängt en tvätt och diskat. Tankat bilen och handlat bröd. Mjölk till teet. Skottat undan snön som föll igår och i natt. Försökt peppa den gamla ångdrivna datorn. Det gick väl så där. Läst vidare i Madame Bovary. Bloggpromenerat. Klippt till några tygkassar av ett ganska snyggt och kraftigt rött tyg och sytt en del också.

Just nu ser jag ett teveprogram om en vacker designvilla, designad av Rem Koolhaas och sedd genom städerskans ögon. Hade mitt hus läckt in ens en tiondel av hur den vattenskadas på reguljär basis, hade jag gett upp och gett bort det. Nu läcker det lyckligtvis inte alls. Och så mår jag lite illa. När jag var på affären köpte jag en liten påse godis. En liten påse. Och jag har inte ens ätit upp allt i den. Men det jag ätit räckte alltså för att jag skulle bli illamående.

Vad skulle nu det vara bra för, då?

Hands on. M. Ronnby CC

Inga kommentarer: