fredag 25 januari 2013

minustjugekommafyra

Det knäpper och knakar i mitt hus. Det gör det i gamla hus, särskilt när det är kallt. Jag tycker det är mysigt. Jag hoppas lite, i smyg, att det ska vara så här kallt även i helgen så att jag kan bunkra lite förnödenheter idag och sedan ha en raggsocks- och innesittargalore i dagarna två! För idag är det ju fredag! Fin Fredag! Klädeln går i svart och nyckelordet är... varmt. Jag har den lilla omlottkoftan jag köpte via Etsy och den värmer som en kamin - fast den är fjäderlätt. Och LOVE-örhängena har jag köpt av Laura, via Facebook. Risajkling är Fint!

Love. M. Ronnby CC
Andra fina saker är mina kollegor. Jag påmindes om det - om jag nu, till äventyrs, skulle ha glömt bort det - igår kväll. I den stränga kylan åkte vi till Bussamåla för att dels få lite facklig information och dels för att äta gott och umgås med varandra. Och åt gott gjorde vi. Jag hade veckans köttätardag, med råge. Vi fick olika slags kött som vi stekte vid borden på glödheta täljstenar. Tillbehör till det. Och ett par glas gott vin. Men framför allt: de roliga och goda samtalen. Tyvärr saknades många av mina kollegor från gymnasiet, men i gengäld fick jag återknyta med några av dem jag inte längre träffar så ofta, från högstadiet. Och ur samtalen kan det komma både filmkvällar, glada samkväm och Jimi Hendrixevent... Det kan säkert komma en hel del annat utbyte också men detta var i första hand en avkopplande kväll då inte så mycket arbetsrelaterat diskuterades - förutom det fackliga, förstås.

När vi kom ut i kvällsmörkret efter middagen låg nejden iskall och grymt vacker med månljus och stjärngnister över snötyngd skog. Vintern är fin.

Inga kommentarer: