onsdag 30 januari 2013

jobbpakten

Sth Street Art. M. Ronnby CC

Det fanns alltså något som hette "jobbpakten"? Den har jag missat. Jag har min egen jobbpakt. Med mig själv. Den handlar om att göra mina arbetsdagar så meningsfulla det bara är möjligt och då inte bara för mig själv utan dessutom för mina elever och kollegor.

Det regnar lite ute. Hm. Jag ser ut på gatan som ligger svart och bar. Plustvåkommanio. Jag tror inte jag behöver mina halkgrejer just idag. Åtminstone inte när jag går till jobbet. Men de får följa med ändå. Kanske är det halt när jag ska gå hem? Om inte annat kommer kylan tillbaka om några dagar, och då..!

Dagen som kommer... Någon lektion, men annars möten. Unga människor. Framtidstankar.

Just nu: hett, svart kaffe och omvärlden in i mitt vardagsrum via tevens nyheter.



Inga kommentarer: