lördag 26 januari 2013

rapport...

Dagen så här långt är:

Oh well. M. Ronnby CC

- kokat kikärter och simultant betalat räkningar (lustfyllt på sitt eget lilla vis...), lyssnat på P1, slängt in en vittvätt i maskinen och diskat

- tagit en vinterpromenad och därvidlag kikat inom en loppis (det var nostalgimarknad på Miljöstationen och antingen var det helt utplockat eller så var det klent utbud redan från början... där fanns absolut inget jag ville ha)

- hängt tvätt medan jag försökt lyssna på senaste plattan från Faith - Decade of Despair - och fått ett bryt på min stereo som helt enkelt måste bytas ut. :(

- fortsatt lyssna på P1 medan jag lagt vita bönor i blöt och sytt klart tre bokkassar. Jag kallar dem "bokkassar" för att de är aningens små, kanske, för att vara bra shoppingkassar. Å andra sidan kan en ju ha dem när en småhandlar?

Rött. Alltid rött! M. Ronnby CC


- lyssnat ännu mer på P1 medan jag lagat en fullständigt grym chili (tack för tipset Erica!) och pratat en god stund med min älsklingsjenny i telefon.

- fyllt på lite mer pellets och laddat alla mina ljusstakar och ljuslyktor med ljus inför skymning och kväll!

Trivsamt, lagom pyssligt och tillfredsställande. Medan chilin puttrar klart och sedan får stå till sig ska jag nu krypa upp i soffan med en mugg te, gosiga filtar, stickning och en film.


Jag lånade tre igår:
Niceville (jag lyssnade på ljudboken i våras, på engelska och vill se hur den funkar som film)
Igelkottens elegans (har läst och älskar boken och har lånat hem filmen en gång tidigare men inte blivit av att jag sett den)
Medan åren går (den kändes bara stillsam och fin när jag läste på baksidan av DVD-fodralet).
Jag börjar med... Niceville.

Vegetarian Beer Chili. M Ronnby CC



2 kommentarer:

Ulla sa...

Niceville är en underbar film! Såg den först och ska läsa boken nu efteråt :-).

Vilka jättesnygga kassar du syr! Fantastiskt tyg!!

magda sa...

Ja, jag tyckte om filmen men när du läst boken tror jag du kommer hålla med mig om att den är ännu bättre!

Tack! Det är mina gamla köksgardiner... ;) Risajkling!