onsdag 2 januari 2013

samtal och tystnader

Jag har fem dagar kvar av min ledighet och vill göra det bästa av dem. Därför ger jag mig en liten sovmorgon och en lång kontemplation över kaffemuggen innan jag kör in till stan för att träffa härliga Ulla. Jag är i god tid och hinner skrota omkring lite på Indiska innan vi ses. Fyndar två svarta toppar. Föga originellt men galet användbart.

D-gatan. M. Ronnby (by)

På Gina's har de supergoda veganpizzor* och vi beställer varsin. Trots att det är lunchrusningsdags är det nästan tomt i lokalen. Tyst och skönt när en vill sitta och prata ostört och utan att känna att en ockuperar andra lunchätares platser. Vi sitter där i ett par timmar och bara pratar. Om sådant som är viktigt. Och sedan slår vi en lov på Lagerhaus och Myrorna. På Lagerhaus köper jag mig en ny disktrasa och på Myrorna en väldigt söt liten "väska" på ben, för stickning eller virkning. Den ligger kvar i bilen, så bild på den får komma upp imorgon - eller kanske när jag fått den på plats hemma.

Ute ligger mörkret kompakt nu. Ett samtal påbörjades igår. Vi får se vart det leder.


*De har givetvis vanliga pizzor också och ett antal pastarätter. Samt synnerligen trevlig personal.

Inga kommentarer: