söndag 26 maj 2019

inte mycket att säga

Min islandströja är klar nu.
Ojdå. Ett par veckor sedan jag skrev sist, ser jag. Jag antar att det dels beror på att jag nog inte har så mycket att säga och dels på jobbet och annat att stå i, när jag inte arbetar. Det är stick- och syprojekt och hunden och familjen och vänner att inte tappa bort. Jag har också hunnit med ett hoppingivande besök hos en naprapat som knyckte rätt mitt sneda skelett. En sned nackkota, höftben med "nivåskillnad" på två centimeter och så garanterat en meniskskada, som dock bör gå att operera och det snabbt. Ja, jag får väl vänta ett bra tag, men själva operationen är bara ett över-dagen-titthål. Hopp! Jag ska tillbaka eftersom kotor och leder säkert vill glida tillbaka men det känns något mjukare i kroppen.

I veckan kommer mina systrar på besök. Jag hoppas på bra väder så vi kan tillbringa en dag på Stenshuvud och en dag på annat håll.

Inga kommentarer: