tisdag 2 maj 2023

det var en gång...

Tjärnesjön, Halland, idag 2/5 -23 (fotot taget av Linus).

Idag är en tung dag, för mina barn. De har begravt sin pappa. Det borde kunnat vänta i minst tjugo år till. Men så blev det inte. Mitt hjärta blöder för dem och den sorg och saknad de levat med i nästan två månader nu. Jag har förstått att det blev ett ljust och fint farväl och nu vilar hans aska på botten av sjön vid Stugan I De Djupa Skogarna, som en gång var vår.

Mellan mig och honom är allt avslutat sedan mycket lång tid. No hard feelings från min sida - men inte några andra heller. Det känns ändå märkligt; en människa som en gång var bland mina bästa vänner och där det under en ganska lång tid fanns kärlek finns nu inte mer. Jag känner ett slags ledsnad trots att vi inte träffats på väldigt länge. Det hade inte behövt sluta så här. Men nu gjorde det det. Och mina barn är faderlösa. Mina barnbarn har förlorat sin morfar.

Så jävla onödigt, som hans syster sa häromsistens.

Inga kommentarer: