onsdag 7 mars 2012

belöningssystem

Jag har alltså städat mitt skrivbord. Inte bara plockat undan utan också verkligen sorterat, tagit itu med, plockat undan och lagt bort. Skickat vidare. Slängt, till och med. Dagens lektioner och handledning är avklarade. Kollegor och elever samtalade med. Jag har tänkt ut vad vi ska göra nästa vecka. Dragit en del nödvändiga kopior. Kollat in ett par kortfilmer att använda. Satt ihop ett delprov i religion (islam) till mina industritreor. Kort sagt: haft en sjusärdeles effektiv dag.

Nu kommer belöningen: i över en timme, ja nästan en och en halv - ända fram tills APT:n 15:45 - ska jag ta itu med dagens post:

Äntligen är den här! Jag hämtar en stor mugg te, drar försiktigt igen dörren till mitt arbetsrum, plockar fram pennor och försvinner. In i texten.

Inga kommentarer: