onsdag 28 mars 2012

kiwimetoden

Sista träffen med skrivarcirkeln ikväll. Det kändes lite vemodigt att för sista gången prata skrivande och lyssna till varandras berättande, texter och dikter. Man hinner på något vis komma varandra väldigt nära samtidigt som vi förblir främlingar för varandra. Jag kommer att sakna samtalen, inspirationen och tankarna som föds i dialogen med de andra.  Men jag har fått ut mycket av de här fem träffarna. Jag är på väg nu. På väg mot något jag länge velat göra.


Jag passade på att låna med mig ett par ljudböcker när jag ändå var där, och plocka upp en fjärrlånad bok - Anne-Marie Körlings Kiwimetoden (nej, det handlar inte om någon bantningskur utan om pedagogik...) som jag så länge läst om men gärna vill läsa i. Måhända är tankarna i boken inte möjliga att överföra till gymnasieundervisningen. Eller så är det just det de är. Det är det jag vill ta reda på.

Inga kommentarer: