söndag 11 mars 2012

nervarvning

Det är ändå skönt vad den där vägen mellan där och här verkar krympa för varje gång jag kör den. Aino Trosells Hjärtblad håller mig sällskap medan milen bara rinner undan. Linus ringer och vi pratar en lång stund och jag pratar med min älskling också, vid ett par tillfällen.

Väl hemma måste jag göra te och bara sjunka ner i soffan en stund. Kolla ett par roliga youtubeklipp som älsklingen tipsat mig om. Vila och varva ner så jag orkar lägga mig. En ny arbetsvecka väntar och jag måste vara laddad.

Det känns om jag lever två liv nu. Eller om möjligen det riktiga livet är det jag lever över helgerna och veckorna, på ett helt nytt sätt, har förvandlats till transportsträckor?

Jag känner mig lite slut som artist ikväll, men jag lovar: det blir en återförening - redan imorgon!

Inga kommentarer: