tisdag 27 mars 2012

månatliga besvär

Så. Nu har jag avverkat värsta morgonen i månaden. Jag har betalat mina räkningar. *phew* Tänk att det ska ta emot så? Värst är det med boendekostnaderna och bäst känns det med böcker och eventuella skivor... Men nu är det alltså över för den här gången och jag kan leva ganska obekymrat en månad till. Det kan rentav bli lite sus och dus. Man vet aldrig.

Det var mörkt när jag klev upp. Det gillas inte. Visserligen besvärjer jag mörkret med hett, svart kaffe och tända ljus - men jag hade ju just börjat glädja mig, och hämta energi ur, de ljusa morgnarna.

Dagen som ligger framför mig ser fin ut. Soldis och plusgrader och en stor hög prov som ska rättas. Handledning på uppsatsskrivande och så kika på treornas projektarbeten som nu finns utställda lite varstans i skolan. Jag ska ge mig själv en lunchpromenad, tänkte jag också. Lite livsnjut.

Och ikväll, efter frisörbesök, lövkrattning och kanske en gofika med någon skön vän, ska jag skrivaskrivaskriva!

Inga kommentarer: