fredag 16 mars 2012

när någon annan

Jag undrar lite varför mat som någon annan lagat smakar så mycket godare. Varför kaffe någon annan bryggt har en härligare arom. Varför ett berömmande ord från någon annan värmer så mycket mer. Varför en smekning från någon annan är så mycket skönare.

Det undrar jag.




Jag är förälskad i livet.

Jag är så dum, att jag tror på det jag gör.
Om du stannar kvar,
så vet du vad du får.

Svart kaffe och poesi.
Svart kaffe och drömmeri.
Svart kaffe och lite självironi.

(Dan Hylander)

2 kommentarer:

ANNA sa...

Omtanken som följer med handlingen kanske...

men du... samtidigt, inget gör en stoltare än någonting gjort man gjort... Måvara att berömmet kommer från någon annan men det är över något som man själv har åstakommit.

Å ingenting kan sänka en person som personen själv, knepigt det där...

magda sa...

"Omtanken som följer handlingen". Det är både fint och klokt sagt!