måndag 12 mars 2012

planläggning

Nu tänkte jag ta tag i en idé jag har för nästa läsår; skippa den traditionella läroboken helt och hållet (redan idag använder jag den mest som ett komplement) och istället arbeta med utgångspunkt från en skönlitterär bok. Jag har läst den här boken två gånger, bestämt mig för att this is it och jobbar nu fram en idé kring första kapitlet, som jag sedan ska testköra tillsammans med två klasser (en etta och en tvåa) innan påsk.

Sa jag att jag har ett roligt jobb?

5 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Det får mig att tänka på att jag tänkte på dig (!) när jag läste DN-bibliotekariens tips om att utgå ifrån Simpsons för engelskundervisningen, bl.a pga dess många litterära referenser. :)

De nya wv är en PINA!

magda sa...

Ah... Jag använder ibland såväl Simpsons som South Park! :)

Jag försöker strunta i wv...

Anonym sa...

Gissa om Fanny borde älska dom lektionerna. =) // Malin

magda sa...

Tror jag nog att hon skulle, Malin! :)

pärlbesatt sa...

Hur kan man strunta i WV? Går det? Nej, jag MÅSTE bevisa att jag "inte är en robot". Nåja. Det är värt det, men jag önskar de åtminstone kunde göra dem läsliga, så man slapp klicka fram nya hela tiden, tills man ser vad det står (behöver jag kanske nya glasögon? ;))