torsdag 25 oktober 2012

det ser ljust ut

Av solen förjagas den mörkaste natt... och himlen är åter så oskyldigt blå.


Arbetsdagen fortsätter. Planeringsmässigt har den blivit lite kullkastad, eftersom jag vid ett par tillfällen täckt upp för sjuka, eller av annan anledning frånvarande, kollegor. Och ett utvecklingssamtal som jag visserligen hade noterat, men glömde tänka på i morse. Dock var jag förberedd när det var så dags.

Jag jobbar lite på övertid just nu. Ingen egentlig idé att gå hem innan filmevenemanget. Så jag stannar kvar här. Det finns liksom alltid att göra. Men jag skulle vilja ha mig en macka. Det skulle jag. Jag får ge mig till tåls och hoppas att kvällens buffé stillar värsta hungern. I stället leker jag med Google Translate och ett par texter, för att visa elever att det egentligen är en ganska kass idé att använda det i stället för att göra jobbet själv. Jag kunde säga det till dem, men det är bättre att jag ger dem lite att arbeta med och att de sedan, utifrån uppgifterna, själva fattar... Lite show - don't tell, typ.

Inga kommentarer: