onsdag 10 oktober 2012

lillprinsen?

Jag tyckte väl det kändes lite väl svalt i köket när jag kom ner i morse. Kollar termometern och den visar på 0.1 plusgrader ute. Det har alltså varit under nollan tidigare. Kung Bore avvaktar nog ett tag till, men han kanske har skickat en liten familjerepresentant? Och i köket: 15.9. Dags att skruva upp pannan lite, alltså. Inte särskilt förvånande - det är snart mitten av oktober. Värmen hinner dock inte gå upp nämnvärt under min morgontimme så det får bli fluffiga duntofflorna och en filt medan jag dricker mitt rykande heta kaffe.

Om en är uppe tidigt om morgonen och sätter på teven för att kolla SVT1:s morronprogram kan en, innan det börjar, se klipp ur gårdagens regionala nyhetsprogram. Nyss var det ett inslag på Värmlandsnytt om en en storstadstrend som nu spridit sig till exempelvis Karlstad: lunchdisco. Dvs lunch och lite frigörande dans med arbetskamraterna innan en går tillbaka till eftermiddagens göromål. Jag undrar när denna företeelse kommer till Byn? Antagligen ungefär i höjd med att helvetet fryser till is. Men visst vore det lite kul med några schyssta dansmoves i.... skolbibblan, till exempel? Om inte annat skulle det vara hejdlöst roligt att se elevernas miner om alla vi i personalen släppte loss där lite...

Eller kanske vi kunde köra en flashmobgrej i skolcafeterian? Bara för att vi kan, liksom?


Inga kommentarer: