lördag 27 oktober 2012

pyssellördag


En vilsam dag i hemmets sköte. Välbehövligt. Jag målar på skrivbordet jag köpte igår. Klär om en stolssits. Går igenom, och kompletterar, min "samling av vita orkidéer. Jag köpte två nya idag. Min vana trogen köpte jag en i "fina butiken" och en på Konsum. Det brukar inte vara någon större skillnad på livslängden. De jag köpte strax före advent förra året blommar båda än... Den ena har kraftiga blommor och en ny stängel är på väg upp. Den andra har alldeles i dagarna tappat de sista blommorna, men har en ny tredelad stängel i vardande.



Annars läser jag lite i Simone de Beauvoirs Mandarinerna, kalkar av kaffebryggaren, dammsuger och vandrar omkring i mitt hus. Flyttar en sak här och några böcker där. Funderar på att flytta ner Billy Björk från arbetsrummet till matrummet/biblioteket och skaffa en vit, i stället, upp dit. Komplettera den med en smal, hög, vit också - för lite skrivarmaterial. Dricker te och lyssnar på Jan Johansson. Är.


Inga kommentarer: