måndag 22 oktober 2012

i hemmets lugna vrå


Landar i soffan efter en dag fylld av aktiviteter. Jag avrundade med att gå ner i källaren direkt och aska/sota ur pannan och pelletsbrännaren och fylla upp pelletstanken. En tvätt fick finna sig i att bli hängd och en annan tryckas in i tvättmaskinen.


Allra största temuggen är fylld med lapsang, mjölk och lite råsocker. Fascinerat bläddrar jag i en katalog som låg i brevlådan när jag kom hem. Jag känner mig inte så lite förnärmad över att få en katalog full med rediga TANTkläder, stödstrumpbyxor och... inkontinenstrosor..? Hallå, eller?



Kläderna är så förfärligt käringaktiga att jag blir mörkrädd, nästan. Jag funderar allvarligt på att ringa upp företaget och be dem flyga och fara. Om inte in i nästa århundrade, så kanske in i detta, åtminstone? Vem tror de köper deras grejer? Inga damer jag känner - inte ens de som är bortåt åttio...

 

Inga kommentarer: