tisdag 9 oktober 2012

jomenvisst...

På väg till jobbet, i upphörande regn, startar hjärnan upp igen och arbetsdagen likaså. Tisdagar är numera bra dagar, som utgångspunkt. Massiva när jag ser på schemat, men samtidigt roliga och energiska. Idag ska jag nog jobba lite längre (igen!) så att jag får till en bra grej att flippa i svenskan. Vi ska jobba med skrivande av olika slag och jag tänkte bland annat inspirera till detta genom att citera några olika bra författare, eller skribenter, som har sagt bra eller roliga (det ena utesluter inte nödvändigtvis det andra) saker om skrivandet. Om jag nu kan ansluta datorn till det trådlösa nätverket här, efter IT-killarnas framfart här igår. De jobbade med att utöka antalet accesspunkter så att det skulle gå fortare i nätverket och att det inte skulle lagga så förbankat. Joråsåatte...

Och, apropå skrivande... intet nytt under solen:

"Times are bad. Children no longer obey their parents, 
and everyone is writing a book."
(Cicero)
 
 

Inga kommentarer: