onsdag 4 januari 2012

femåringen

Vidrigt väder ute i eftermiddag. Hade jag varit fem år, eller kanske rentav tio, hade jag gått till mötet på IFO i den här munderingen. Lätt.

(Mina rödrutiga gummistövlar, de gamla ingångna lovikkavantarna och finaste gula regnrocken med Burg Herzbergmärke på ryggen)

Men nu tog jag bilen, i stället. I svarta stövlar, svart jacka och sober tubsjal (den jag stickade färdigt igår).

Det var ett bra val för det regnade på tvärs. Och personen jag skulle möta med hade givit mig fel tid. Jag skulle inte vara där kl 13 utan kl 15. För säkerhets skull åkte jag hem och kollade mejlen. Jodå, h*n hade sagt 13. *muttra & svära*

Men så fick jag tankat, kollat oljan och fyllt på spolarvätska samt slängt ut lite skräp som rullat omkring i bilen sedan förra trippen. Det var ju ändå en bra sak. Som jag i och för sig hade tänkt göra i vilket fall. Hm.

Så hade vi vårt möte kl 15. Och sedan körde jag hem och satte en bulldeg.

Inga kommentarer: