tisdag 3 januari 2012

ljus och mörker

Det märks att det har vänt nu. Det är inte längre beckmörkt före fyra, på eftermiddagen. Men idag mörknade molnen betänkligt redan strax efter lunch och jag fick gå runt i Huset och tända stjärnor och ljusstakar manuellt, för att förjaga den dystra stämning som genast kom och rullade ihop sig under mitt arbetsbord, som en våt och frusen hund. Det fungerade.

Jag har ont i nacke och axlar efter en förmiddag vid symaskinen (hm... nåja... ett par timmar, i alla fall...) vilket naturligtvis beror på de föga ergonomiska - men snygga - möblerna. Så nu vilar jag från sömnaden resten av dagen trots att jag fick en rätt kul idé. Egentligen fick jag två; dels en egen (att sy presentpåsar, som man kan lägga fina saker i och ha som multipla gå-borts-prickasenter) och dels en av Lilla gumman (att sy sådana där behållare för plastpåsar - vilket jag själv skulle behöva en!). Men det får jag gripa mig an i morgon, kanske. Nu ska jag istället göra färdigt ett litet virkprojekt och sedan ta tag i ett stickprojekt jag låtit ligga alldeles för länge.

Kanske jag skulle göra slag i saken och se om Lonesome Dove under tiden?

Inga kommentarer: