söndag 21 april 2013

helgdagsmorgon


När väckningssignalen ljuder sitter jag redan vid köksbordet. Bredvid mig en mugg kaffe. I stereon Neil Youngs platta After the Goldrush och i kylen ligger pajdegen och väntar på att tryckas ut i en form och sedan fyllas med olika sorters ost, körsbärstomater, soltorkade dito, färsk basilika och svarta oliver och en äggstanning.

Ute skiner solen och i källaren mullrar pannan. Jag drog ner shunten helt igår, när solen värmde mitt hus så gott men när jag kom hem på kvällen hade temperaturen sjunkit till en ynka plusgrad så jag drog på lite igen. Jag gör så idag också, tror jag.

En kreativ, energisk och stimulerande dag väntar, i Åfors. Skrivarträff hos Kina i Kvarnstugan. Sista för i vår och min ambition är att slutföra Boken och ta reda på vad jag gör sedan? Tanken är väl att se om någon galning kan tänka sig att publicera den. Det är tanken - och drömmen. Om ingen vill det så kan en ju ge ut på eget förlag, eller via t ex Vulkan. Nåväl... drömmar...




2 kommentarer:

Silke sa...

Låter... najs. Promenad med italienska i dag och hämta Son sedan.

magda sa...

Det låter som en verkligt skön söndag det också!