lördag 20 april 2013

ordnung muß sein

Nu är större delen av tomten räfsad och uppsnyggad. Igelkottsparadiset är påbättrat. Jag skulle nog kunna gå en runda till men det får vänta lite, isåfall. Solen sken och varm blev jag. Utbytte glada ord med grannen Fatima som förmanade mig att inte jobba för hårt. Ehm. Ingen risk.



Bilen har fått en ordentlig rengöring inuti också. Skräpplockning, dammsugning och avtorkning. Bagageutrymmet organiserades upp och städades ur. Ordning och reda. Var sak på sin plats. Rent och fräscht. Nu kan bilen få sunka ihop ett bra tag, igen.

Nu gör det faktiskt lite ont i ryggen men å andra sidan återstår av dagens "måsten" bara att laga ihop en paj att ta med till skrivarträffen i morgon. Lugna puckar, liksom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är duktig! Jag är en slöfock. Fast skådar fågel gör jag ju förstås...

magda sa...

Och därmed är du ute och upplever och rör på dig och får sol och frisk luft och whatnot... :)