torsdag 18 april 2013

vårregn

Skogen. Sjön. Stugan.

Arga drömmar i natt. Drömmar om svek och om att sätta ner foten. Jag vaknar till i gryningsljuset. Lätt irriterad. Smatter mot mitt fönster. När jag ska kolla tiden har telefonbatteriet dragit ur och telefonen dött. Jag sätter på radion och ligger och lyssnar till vågbruset. Då vet jag att klockan inte är ens halvsex. Lugnar ner mig. Somnar om en stund. Vaknar till igen och kliver upp. Sätter telefonen på laddning. Dusch. Disk (kul). Kaffe.

Gott om tid. Det är ju torsdag och alltså Övningsdag. Jag Övar mig på att inte dra till jobbet så himla tidigt. Idag är målet att inte vara där före halvnio. Det ger mig gott om tid att se nyheter, dricka mer kaffe och läsa. Kanske skajpa med Matilda också. De ligger tio timmar efter så vi får väl se om vi kan få ihop det.

Mitt hem förfaller. De långa dagarna den här veckan gör att det finns ett och annat att ta tag i. Jag har inte ens disciplinerat mig att aska ur pannan/brännaren och fylla på pellets utan har kört på el i två dygn nu. Fy på mig. Kanske fixar jag det ikväll. Borde räfsa tomten och tvätta bilen också. Hej och hå.

2 kommentarer:

Silke sa...

Intressant, jag tänker mycket på svek just nu...

magda sa...

Svek kommer i många skepnader.