torsdag 11 april 2013

kvarleva...

Jo. Jag är kvar på jobbet. Om en stund ska vi ha informationskväll för föräldrarna (och hågade elever) inför Englandsresan. Största salen är prydlig och snygg, det finns mineralvatten och vackert röda äpplen.

Torsdagar har visat sig vara farliga dagar. Inga lektioner betyder att min hjärna kan ägna sig åt allehanda krumsprång. Om en dryg månad har vi en spännande kulturafton som vi i Kulturgruppen har ordnat. Inför den pysslar jag och kollegan Emma med allehanda citat och annat pepp för att väcka elevers och andras nyfikenhet. I kulturgruppen jobbar vi med annat också. Total make-over, till exempel. Inte på oss själva, eller ens kollegiet utan på skolans bibliotek/studierum. Och så kan det vara så att ett projekt spontanstartar lite... en sak jag tänkt på ett tag... det har är dagsaktuellt i samhällsdebatten och när jag lyfte det i ett samtal med Emma visade det sig att hon inte bara tänkt i liknande banor utan dessutom kom vi tillsammans på en tuff grej att göra. (Great minds think alike!) Lite diskret, men ändå fullt synligt. Vi drar igång imorgon, och det blir intressant att se om/när folk börjar notera - och ifall en del rentav hakar på?

Inga kommentarer: