fredag 12 april 2013

nätverkande

Ingalill nätverkar ihop mig, på fejan, med Lena Kjersén Edman som är verksam på Umeå universitet och just kommit ut med boken Tala om böcker. Boksamtal på bibliotek, i skolan och på nätet. Jag beställde den nyss. Chefen sa: köp! (Ja, jag arbetar på en grym arbetsplats!)

På fejan samtalar vi om böcker, om läsning i allmänhet och om pojkars i synnerhet. Det är ett bra samtal.

Jag och Emma har haft våra klisterlappar på oss (hon läser Murakamis Fågeln som vrider upp världen - tillsammans med några elever) och vi har båda haft roliga snack om böcker och läsning och elever har tyckt att det är coolt med lapparna och uttryckt att de också vill ha sådana. Vi fortsätter på måndag!

Avdelningen JAG VILL HA har idag siktat detta:



Men det här var rätt najs det också:


Nu tar jag helg.



Inga kommentarer: