måndag 29 april 2013

trejävlatusen

Detta är mitt tretusende inlägg, i den här bloggen. Förjävla galet. Har jag inget bättre för mig?

"Traditionellt" lottar jag ut något jag gjort själv för att högtidlighålla när jag passerar ett tusental. Den här gången tänker jag lotta ut ett par gosiga virkade tofflor. De är tillverkade av finaste, mjukaste ull från lamm och får som min sköna vän Kia föder upp uppe i Fryksdalen. Nu kanske någon tycker att det är en dum grej att lotta ut ulltofflor när det änteligen börjar bli vår och varmt igen, men oavsett vad vi alla försöker förtränga just nu så är sommaren väldigt kort och när höstkylan kommer krypande tillbaka kan det ju vara skönt att köra ner fötterna i ett par värmande laddor.

Så här kommer de att se ut, men "skaften" blir högre så att de sitter fint på foten
Äsch förresten, de går snabbt att göra så jag lottar ut två par (till två personer, dårå)! Ett par som passar storlek 38/40 ungefär och ett par som passar typ 42/44. Storlekarna är lite svårbedömda, men den som vill vara med får väl helt enkelt tjangsa!

Den som är sugen kan mejla mig på magdalenaronnby[snabela]gmail.com och eftersom jag ändå kommer att vara på resande fot kan vi säga att ni får t o m måndagen den 6 maj på er att göra det. Kom ihåg att ange vilket av paren du vill vinna! Lottningen kommer att ske under skumma, men betryggande former. Nu har jag ju ingen katt som kan sköta det, men jag kommer nog på något..


Inga kommentarer: