fredag 26 april 2013

stadsresa

Jag inser att det är ett bra tag sedan jag var i Växjö, när de hunnit lägga igen ett av spåren vid stationen, flytta butiker och öppna nya fik. Ändå kan jag inte säga att jag direkt saknat stan. Visst är det mysigt att, som idag, strosa lite, kolla i några butiker, köpa wettexdukar på LAGERHAUS och en bok om Andy Warhol på Skivan & boken - där jag för övrigt på ett rådigt vis kan ha räddat en ung mans (tillika en av mina komvuxelever) om inte liv så i alla fall urinblåsa och heder genom att ge honom en femma så han kunde uppsöka närmaste bekvämlighetsinrättning - och så fika på väldigt mysiga cafét vid gamla Palladiumbiografen. Men också skönt att komma hem igen.


Vi har hunnit handla hem lite kött och grönsaker också, och om en timme eller två har Johanna lovat laga mat. Gutt, som di säger här i Småland.

Kvällen lovar att bli lugn och skön. Middag, som sagt. Musik (just nu Rodriguez). Kanske någon film eller läsa lite. Prata. Luta oss tillbaka helt enkelt.

Inga kommentarer: